Çerez Örnek

DAAD-GIP

DAAD- GIP 

Alman Akademik Değişim Servisi Kurumlararası İşbirliği Anlaşması

Ege Üniversitesi (Ä°zmir)- Paderborn Üniversitesi (Almanya)  (2013-2022)

Ege Üniversitesi- Paderborn Üniversitesi-Ä°stanbul Üniversitesi-Marmara Üniversitesi (2020-2022)

Proje Başlığı:

Die Inszenierung kultureller Heterogenität in Sprache, Literatur und Medien

Almanya Paderborn Üniversitesi ile 2014 yılından beri devam eden DAAD-GIP Ege-Paderborn iÅŸbirliÄŸi programımız bulunmaktadır. BaÅŸlangıçta 3 yıl için baÅŸlayan program, iÅŸbirliÄŸinin verimli bir ÅŸekilde devam etmesi nedeniyle iki kez uzatılmış ve programa 2020 yılından itibaren Ä°stanbul Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi de dâhil olmuÅŸtur. Böylece öÄŸrenci ve öÄŸretim elemanlarımız farklı üniversite ve ülkelerden dış paydaÅŸlarla etkileÅŸime girme imkânı bulmaktadırlar. Paderborn Üniversitesi ile olan iÅŸbirliÄŸi anlaÅŸmamız baÄŸlamında öÄŸrencilerimiz sadece bu etkinliklerde görev almakla kalmayıp, ayrıca Erasmus+ programı dışında, bu anlaÅŸmanın bütçesi ile, gerek araÅŸtırma için gerekse kongre, workshop, sempozyum, yaz-kış okulu katılımı için burs alarak Paderborn Üniversitesi’ne gidip orada çalışmalarını sürdürme imkânıbulmaktadırlar. Alman Akademik Servisi ile aramızdaki bu Alman Dili Edebiyatı Bölümleri Ä°ÅŸbirliÄŸi AnlaÅŸması, bu baÄŸlamda sadece öÄŸretim üyelerimize araÅŸtırmaları için akademik katkı ve mali destek saÄŸlamakla kalmayıp, lisans ve lisansüstü öÄŸrencilerimizi de akademik, sosyal ve kültürel anlamda ve mali açıdan da desteklemektedir. Bu iÅŸbirliÄŸi çerçevesinde her yıl periyodik olarak düzenlenen kongrelerde öÄŸrencilerimiz çeÅŸitli pozisyonlarda görevlendirilmektedir. Ayrıca lisansüstü öÄŸrencilerimiz bu kongrelerde “Junges Forum” (Genç Forum) lisansüstü tez çalışmalarını tanıtıp, çalışmalarını gelen öneriler doÄŸrultusunda geliÅŸtirebilme imkânı bulmaktadırlar. Yine bölümüzce düzenlenen yurt içi ve yurt dışı  etkinliklerde öÄŸrencilerimiz aktif olarak katılım saÄŸlarlar. Bu baÄŸlamda öÄŸrencilerimiz bu etkinlikler öncesinde ve süresince öÄŸretim üyeleri ile irtibat halinde olmakta ve etkinlik sonrasında bu öÄŸretim üyelerinden performanslarına dair sözlü geri bildirimler almaktadırlar. Bu iÅŸleyiÅŸin öÄŸrencilere hem akademik hem de sosyal beceriler baÄŸlamında önemli katkısı olmaktadır.

 

Düzenlenen Kongreler:

 

       

    

 

 


Ege Ãœniversitesi

EGE ÃœNÄ°VERSÄ°TESÄ°